Wzorzec projektowy Interpreter to jeden z behawioralnych wzorców projektowych opisanych przez Gang of Four. W tym artykule poznasz specyfikę tego wzorca oraz jego przykłady zastosowań. Przykłady kodu w artykule przygotowane zostały w TypeScripcie. … Czytaj dalej Wzorzec projektowy Interpreter
Wzorzec projektowy Most (Bridge) to jeden ze strukturalnych wzorców projektowych opisanych przez Gang of Four. W tym artykule poznasz zasadę działania tego wzorca oraz jego przykładowe zastosowania. Ten wpis jest kolejnym … Czytaj dalej Wzorzec projektowy Most
Puppeteer to biblioteka języka JavaScript umożliwiająca pracę z przeglądarkami Chrome i Firefox w trybie headless. W tym artykule dowiesz się, czym jest tryb headless, kiedy się przydaje oraz jak zacząć pracę z Puppeteerem. … Czytaj dalej Wprowadzenie do Puppeteer
Obserwując swoją pracę, zacząłem dostrzegać dość powtarzalne wzorce, jak podchodzę do danych typów zadań. Naturalnie wyklarował mi się framework pracy, którym chciałbym się z Tobą podzielić. Artykuł podzieliłem na części opisujące … Czytaj dalej Mój workflow pracy
Wzorzec projektowy State (Stan) to jeden z behawioralnych wzorców projektowych opisanych przez Gang of Four. W tym artykule poznasz zasadę działania tego wzorca oraz jego przykładowe zastosowania. Ten wpis jest kolejnym … Czytaj dalej Wzorzec projektowy State
Adapter jest jednym ze wzorców, który można stosować nie tylko na poziomie kodu, ale też systemu. W tym artykule przedstawię przykład systemu, gdzie wykorzystanie Adaptera rozwiązuje kilka problemów. Opowiem również nieco o wadach i zaletach … Czytaj dalej Adapter na poziomie systemu – studium przypadku
Jeszcze nieco ponad rok temu, nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że polubię pracę zdalną. Jednak ostatni rok wywrócił wszystko o 180 stopni. Do pracy zdalnej podchodziłem przez pierwsze kilka lat pracy bardzo … Czytaj dalej Praca zdalna
Fiszki od zawsze kojarzyły mi się ze sposobem na naukę języków obcych. Fiszka to mała karta, gdzie z jednej strony zapisywano dane słowo lub zwrot w języku obcym, a z drugiej w języku ojczystym. Zadaniem ucznia … Czytaj dalej Jak fiszki mogą Ci pomóc w nauce programowania – IT Flashcards
Prawo Demeter (Law of Demeter występujące też pod skrótem LoD) to jedno z wielu praw, które często przewijają się w materiałach o szeroko pojętych dobrych praktykach programowania obiektowego. Prawo Demeter nazywane … Czytaj dalej Prawo Demeter
Protocol Buffers lub też Protobuf to zaproponowana przez Google’a ciekawa alternatywa dla formatów takich jak JSON czy XML. W tym artykule przedstawię Ci koncepcję, jaka stoi za Protobufem oraz dowiesz się, dlaczego warto … Czytaj dalej Czym jest Protocol Buffers?