![Praca zdalna](https://devszczepaniak.pl/wp-content/uploads/2024/07/praca-zdalna-okladka-825x510.jpg)
Jeszcze nieco ponad rok temu, nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że polubię pracę zdalną. Jednak ostatni rok wywrócił wszystko o 180 stopni. Do pracy zdalnej podchodziłem przez pierwsze kilka lat pracy bardzo … Czytaj dalej Praca zdalna
Przygotuj się lepiej do rozmowy o pracę! Odbierz ebooka 106 Pytań Rekrutacyjnych Junior JavaScript Developer!
Jeszcze nieco ponad rok temu, nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że polubię pracę zdalną. Jednak ostatni rok wywrócił wszystko o 180 stopni. Do pracy zdalnej podchodziłem przez pierwsze kilka lat pracy bardzo … Czytaj dalej Praca zdalna
Fiszki od zawsze kojarzyły mi się ze sposobem na naukę języków obcych. Fiszka to mała karta, gdzie z jednej strony zapisywano dane słowo lub zwrot w języku obcym, a z drugiej w języku ojczystym. Zadaniem ucznia … Czytaj dalej Jak fiszki mogą Ci pomóc w nauce programowania – IT Flashcards
Prawo Demeter (Law of Demeter występujące też pod skrótem LoD) to jedno z wielu praw, które często przewijają się w materiałach o szeroko pojętych dobrych praktykach programowania obiektowego. Prawo Demeter nazywane … Czytaj dalej Prawo Demeter
Protocol Buffers lub też Protobuf to zaproponowana przez Google’a ciekawa alternatywa dla formatów takich jak JSON czy XML. W tym artykule przedstawię Ci koncepcję, jaka stoi za Protobufem oraz dowiesz się, dlaczego warto … Czytaj dalej Czym jest Protocol Buffers?
Wzorzec projektowy Visitor (Odwiedzający) to jeden z behawioralnych wzorców projektowych opisanych przez Gang of Four. W tym artykule poznasz zasadę działania tego wzorca oraz jego przykładowe zastosowania. Ten wpis jest kolejnym … Czytaj dalej Wzorzec projektowy Visitor
Biały wywiad znany szerzej jako OSINT to pozyskiwanie informacji z wykorzystaniem publicznie dostępnych źródeł i narzędzi. Wartościowym źródłem pozyskiwania informacji w ramach białego wywiadu są m.in. mapy. W tym artykule przedstawię Ci kilka wybranych … Czytaj dalej OSINT – pozyskiwanie informacji z wykorzystaniem map
Wzorzec projektowy Metody Szablonowej, bardziej znany pod oryginalną nazwą Template Method to jeden z behawioralnych wzorców projektowych opisanych przez Gang of Four. W tym artykule poznasz zasadę działania tego wzorca oraz jego … Czytaj dalej Wzorzec projektowy Template Method
O webhookach publikowałem już kilka słów, omawiając sposoby na testowanie mechanizmu webhooków na aplikacji uruchomionej na lokalnej maszynie. Jeśli nie miałeś/aś okazji pracować z webhookami, to odsyłam Cię do przeczytania wcześniej tamtego artykułu. Dla … Czytaj dalej Asynchroniczne procesowanie webhooków
Tym artykułem mogę sobie strzelić w kolano, patrząc na to, czym zajmuję się na tym blogu. Niemniej jednak jest to problem, z którym sam zmagałem się przez długi czas, i z którym nadal czasami walczę. W tym … Czytaj dalej Jak nie wpaść w pułapki nauki?
Upowszechnienie się LLM-ów, a w szczególności powstanie Chat GPT spowodował wysyp „ekspertów” od AI i wątpliwej jakości materiałów edukacyjnych. Do AI_Devs początkowo podchodziłem również dość sceptycznie. Jednak spośród zalewu treści edukacyjnych … Czytaj dalej Moje wrażenia z kursu AI_Devs 2 Reloaded